Καθημερινά σχεδιάζονται και φιλοξενούνται στο διαδίκτυο εκατομμύρια σελίδες ποικίλου περιεχομένου, εκ των οποίων όλες επιθυμούν να διαδώσουν στο καταναλωτικό κοινό τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που έχουν να προσφέρουν. Το SEO πρόκειται για ένα βασικό εργαλείο που στοχεύει στην βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization). Περιγράφει τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε έναν ιστοχώρο ώστε να εξασφαλιστεί μια υψηλή θέση στους πίνακες κατάταξης των μηχανών αναζήτησης. Ας δούμε μερικές από αυτές:
Περιεχόμενο φιλικό στις μηχανές αναζήτησης
Ο πρώτος σημαντικός στόχος μιας ιστοσελίδας είναι να μπορεί να πλοηγείται σε αυτήν εύκολα κάθε χρήστης. Ο δεύτερος θα πρέπει να είναι η φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης πλοήγηση. Για να μπορέσει μια μηχανή να καταχωρήσει μια ιστοσελίδα στους πίνακές της θα πρέπει να υπάρχει ένα εύκολο σύστημα πλοήγησης το οποίο να μπορεί να ακολουθήσει. Έτσι, ένας σχεδιαστής ιστοσελίδας θα πρέπει να φροντίζει για τη δημιουργία καλών διασυνδέσεων για καλύτερη προσβασιμότητα.
Χρόνος φόρτωσης της ιστοσελίδας
Σημαντικός παράγοντας για την αναβάθμιση της θέσης μιας ιστοσελίδας κατά την αναζήτησή της, είναι ο χρόνος που απαιτείται για να φορτώσει. Οι μηχανές αναζήτησης προτιμούν τις ιστοσελίδες που φορτώνουν γρήγορα σε σχέση με εκείνες που περιέχουν μεγάλο όγκο δεδομένων και καθυστερούν να φορτώσουν περισσότερο από 8 δεύτερα.
Τοποθέτηση λέξεων – κλειδιών
Με κατάλληλη χρήση λέξεων – κλειδιών και με τη σωστή τοποθέτησή τους μέσα στην ιστοσελίδα (πχ. στον τίτλο, σε κεφαλίδες κλπ.), οι μηχανές αναζήτησης εντοπίζουν και αναγνωρίζουν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων βοηθώντας έτσι στην καλύτερη κατηγοριοποίησή τους.
Προσθήκη κοινωνικών στοιχείων
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον έναν ακόμα ενισχυτικό παράγοντα για την προώθηση επιχειρήσεων, αλλά και για την επίτευξη μιας καλής κατάταξης. Η προσθήκη μόνιμων κουμπιών για άμεση πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα, καθώς και η δυνατότητα καταχώρησης σχολίων, κάνει τις μηχανές αναζήτησης να επισκέπτονται συχνά μια ιστοσελίδα για έλεγχο ενημερώσεων.
Προφανώς, αυτά είναι μόλις μερικά αλλά σημαντικά βήματα προς τον δρόμο της βελτιστοποίησης. Πρέπει να γίνουν πολλές περισσότερες ενέργειες και απαιτείται συνεχής δουλειά για την επίτευξη υψηλότερων κατατάξεων στις μηχανές αναζήτησης.